Sun’iy intellektni inson kapitali va mehnat bozoriga ta’sirini ekonometrik baholash

S.B.G’oyipnazarov

Annotatsiya

Ushbu maqolada sun'iy intellekt texnologiyalarining mamlakat inson kapitalini rivojlanishi hamda mehnat bozoridagi oʻzgarishlarga ta'siri empirik va ekonometrik jihatdan tahlil etilgan. Tadqiqot sotsiologik tadqiqot usuli asosida bajarilgan boʻlib, soʻrovnoma Laykert shkalasi (Likert scale) asosida tuzib chiqildi. Laykert shkalasi (Likert scale) asosida tuzib chiqilgan soʻrovnoma variantlarining validligi va ishonchliligi uning ichki turgʻunligini baholash orqali asoslangan. Anketaning ichki turgʻunligini va ichki moslik ishonchliligini baholash uchun “IBM SPSS Statistics 22.0” dasturi yordamida «alfa Kronbax» (Cronbach`s alpha) koeffisienti qoʻllanilgan. Tadqiqot natijasida sun'iy intellektning mehnat bozoriga ta'siri natijasida inson kapitalining raqamli rivojlanish holatiga ijobiy ta'sir etishi boʻyicha gipotezani tekshirish natijasi ular oʻrtasida kuchli bogʻliqlik mavjudligini koʻrsatmoqda. Sun'iy intellektning ta'lim tizimiga ta'siri ham mamlakatda inson kapitalini raqamli rivojlanishiga toʻgʻridan-toʻgʻri ta'sir etishi mumkinligi ma'lum boʻldi. Shuningdek, sogʻliqni saqlash tizimi sun'iy intellekt ta'siri ostida inson kapitalini raqamli rivojlantirishga ijobiy ta'sir qilishi ma'lum boʻldi.

Kalit so'zlar:

sun'iy intellekt, inson kapitalini raqamli rivojlantirish, mehnat bozori transformasiyasi

Foydalanilgan manbalar:

  1. Michael Webb. The Impact of Artificial Intelligence on the Labor Market. https://web.stanford.edu/_mww/webb jmp.pdf.
  2. Acemoglu, Daron and David H Autor. “Skills, Tasks and Technologies: Implications for Employment and Earnings.” In Handbook of Labor Economics. Vol. 4, Part B, , ed. David Card and Orley Ashenfelter, 1043–1171. Elsevier.
  3. Daniel Schiff. Education for AI, not AI for Education: The Role of Education and Ethics in National AI Policy Strategies. International Journal of Artificial Intelligence in Education volume 32, pages527–563 (2022).
  4. Loeckx, “Blurring boundaries in education: context and impact of MOOCs,” The International Review of Research in Open and Distributed Learning, vol. 17, no. 3, pp. 92–121, 2016.
  5. Roth, P.L. and BeVier, C.A., 1998. Response rates in HRM. OB survey research.
  6. Thames, L. & Schaefer, D., 2016. Software-Defined Cloud Manufacturing for Industry 4.0. In: Procedia CIRP, 52. pp.: ISSN 2212-8271, pp. 12 - 17.

DOI manzili: DOI

PDF (2 964,09 kBt)