THE ROLE OF DIGITAL MARKETING STRATEGIES IN ENSURING SUSTAINABLE ECONOMIC GROWTH IN THE DIGITAL ECONOMY

THE ROLE OF DIGITAL MARKETING STRATEGIES IN ENSURING SUSTAINABLE ECONOMIC GROWTH IN THE DIGITAL ECONOMY

Authors

  • Ismailova Sayyora Ulugbekovna Research Institute for Tourism Development under the State Committee for Tourism of the Republic of Uzbekistan

Keywords:

marketing strategies, digital marketing, programmatic marketing, search engine marketing (SEM), search engine optimization (CEO), contextual advertising; SMM.

Abstract

The article examines the role of digital marketing strategies in ensuring sustainable economic growth in the digital economy, their relevance and timeliness. Digital marketing tools and approaches are studied.

References

1. Белоусов В.Ю. Цифровая экономика: понятие и тенденции развития // Вестник Института экономики Российской академии наук. – 2021. – c. 26-43.

2. Костин К.Б., Малевич Ю.В., Андреев И.В. Влияние цифровой экономики на выбор международной маркетинговой стратегии // Экономика, предпринимательство и право. – 2024. – Том 14. – № 2. – С. 207-228. – doi: 10.18334/epp.14.2.120349.

3. Анализ маркетинговой среды российского рынка тематических онлайн-платформ (Вечкинзова Е.А., Стеблякова Л.П. и др.) // Экономика, предпринимательство и право. № 11 / 2023

4. Маркетинговое управление базами знаний в открытых инновационных процессах (Адаменко Е.Ю.)//Креативная экономика. №12/2013

Published

2024-12-30

How to Cite

Ismailova Sayyora Ulugbekovna. (2024). THE ROLE OF DIGITAL MARKETING STRATEGIES IN ENSURING SUSTAINABLE ECONOMIC GROWTH IN THE DIGITAL ECONOMY. Labor Economics and Human Capital, 3(4), 204–213. Retrieved from https://laboreconomics.uz/index.php/lehc/article/view/90

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Loading...